poniedziałek, 16 stycznia 2017

Kosz serce z rączką


Witajcie :)


Dzisiaj przychodzę do Was z propozycją walentynkową :) jest to wyjątkowy kosz w kształcie serca.

Przy koszu trzeba się troszkę napracować, ale uważam że warto bo kosz swoim kształtem po prostu zachwyca :)

Nie bez powodu moje dwa poprzednie kursy dotyczyły rączki oraz zakończenia, ponieważ tych technik użyłam do zrobienia koszyczka. A ze względu na to, że kurs jest dość długi postanowiłam podzielić go właśnie na rączkę, zakończenie i kosz.

Zanim zacznę, chcę Was uprzedzić że pierwszy raz robiłam ten kosz i niestety popełniłam błąd w stojaku. Robiąc ten koszyk przeczytajcie najpierw cały kurs bo w odpowiednim momencie pokażę, jak zrobić poprawnie. A z góry przepraszam za jakość zdjęć, bo mój stolik do wyplatania chwilowo pełnił inną funkcję, więc musiałam przenieść się na podłogę ;)

Zaczynamy :)

1. Na początku zrobiłam sobie tekturowe pudełko w kształcie serca na którym wyplatałam kosz. Wycięłam dwa jednakowe serca, które stanowiły przód i tył kosza, oraz dwa prostokąty, będące bokami. Na sercach narysowałam linie oddalone od siebie co 1,8 cm, po których prowadziłam rurki osnowy.
Gdy już mamy pudełko należy w rurkę włożyć drut i uformować go w serce takie jak nasze pudełko. Robimy dwa identyczne serca. Ważne jest to oby rurki krzyżowały się na dole serca a nie na górze.






2. Drugim krokiem jest zrobienie łącznika z dwoma sercami. i tutaj też wkładamy drut w rurkę i zaginamy go w prostokąt, oraz umieszczamy na spodzie serca.





3. Łączymy go z sercami oplatając go tymi dwiema rurkami z serca.






UWAGA Tutaj popełniłam błąd, na zdjęciu powyżej obcięłam rurki, a powinnam tak je zawinąć aby były skierowane w dół i tworzyły przedłużenie serca. Ważne jest też by znajdował się w nich drut, co będzie stanowiło doskonały stelaż dla stojaka.



4. Czas na zrobienie rurek osnowy. I tutaj też źle zrobiłam, powinnam krzyżować je tak jak w przypadku rurek od serca. Więc radzę i Wam tak zrobić, dodatkowo włóżcie drut do rurki, ale nie całej, lecz tylko na część od stojaka i ok 5 cm w serce. ja robiłam w ten sposób, że rurki owijałam wokół poprzecznej rurki






5. Gdy rurki są gotowe, czas na wyplatanie. Tutaj nie ma żadnej filozofii, po prostu wyplatamy wokół koszyka.





6. Lecz należy zwracać uwagę czy na sercu nie robi się zaokrąglenie, które może doprowadzić do tego, że pod koniec wyplatania, splot na sercu będzie dużo wyżej niż po bokach. Będzie to wyglądało brzydko a do tego kanty ulegną zaokrągleniu. Jeśli jest taka sytuacja to należy na bocznej części splot zawrócić w drugą stronę, a gdy dojdziemy do końca ponownie zawrócić i kontynuować splot przez ściankę w kształcie serca, potem na drugim boku robimy tak samo. Schemat wygląda identycznie jak przy wyplataniu prostokątnego denka.





7. Gdy należy dosztukować rurkę osnowy na ścianie w kształcie serca trzeba rurkę owinąć wokół zarysu serca i ją opleść.






8. jak wypleciemy 2/3 długości ścianki bocznej należy w dwie rurki włożyć drut do rączki. Jeśli zrobimy to w późniejszym terminie możemy napotkać trudności, szczególnie jeśli ktoś wyplata ciasno.




9. Gdy dojdziemy do momentu gdzie wysokość ścianki bocznej jest dla nas odpowiednia. Splot zawracamy i wyplatamy tylko ściankę z sercem. Dodatkowo na kancie sztukuję rurkę osnowy aby przy wyplataniu zakończenia nie było zbyt dużej dziury.




10. Na środku serca również zawracamy splot, z tym że jedną rurkę pokierowałam w prawo, po to aby zakryć złączenie, a drugą zawróciłam i dosztukowałam do niej kolejną rurkę aby móc kontynuować wyplatanie splotem ósemkowym.






11. Drugą połowę serca robimy tak samo, pamiętając aby dosztukować brakującą rurkę.




12. Tak wyplatamy do samego końca, a gdy chcemy zakończyć obcinamy końcówki i wsuwamy je w splot. Oczywiście wyplatamy obie strony koszyka ;)








13. Kolejnym etapem jest zrobienie rączki. Wykonałam ją znaną już wam metodą ale dodatkowo zrobiłam ozdobę w postaci dwóch serduszek. I tu przed rozpoczęciem oplatania rączki należy w rurki włożyć druty i po obu stronach rączki wykonać serduszka. Na początek tym dwóm rurkom nadaję kształt właściwy rączki, mocuje je za pomocą drucika, a następnie formuje serca posługując się serduszkiem wyciętym z kartki. Końcówkę przyklejam do serduszka.








14. Kończymy rączkę wg tej techniki


15. Robimy zakończenie. Wybrałam proste zakończenie w trzech krokach, które pokazałam wam w ostatnim wpisie. Wykonując zakończenie należy pamiętać aby przy pierwszym kroku, czyli za 1 do przodu, ozdobne serca po bokach koszyka wpleść w splot.






16. I podobnie podczas drugiego etapu gdy rurki kierujemy przed dwie do środka. Na koniec rurki zaginamy za jeden w dół a końcówki obcinamy.







17. W końcu przyszedł czas na stojak. Jeśli rurki osnowy zrobiliście według moich poprawionych wskazówek to wystarczy tylko wypleść stojaczek. Jeśli nie to należy dosztukować osnowę i robimy to w ten sposób, że przez środkową rurkę przewlekamy złożone na pół rurki. Aby ich nie pogiąć posłużyłam się drutem :)





18. Aby mieć pewność, że splot będzie szedł równo, za rurki podłożyłam pudełko z naklejonym profilem, który pomoże utrzymać osnowę w prawidłowych odstępach.





19. Kąt rozstawienia ramion stojaka chcę mieć taki sam jak dół serca, więc posłużyłam się pudełkiem do wyplatania i zrobiłam drugą stronę :)




20. Aby zakończyć wystarczy zagiąć rurkę za rurkę. Natomiast jeśli macie w rurkach osnowy druty, to albo wyplatacie do momentu aż zakryjecie splotem te druty albo po prostu nie robicie zakończenia tylko obcinacie osnowę :)




21. Został jeszcze jeden etap, mianowicie należy zablokować stojak, ponieważ wykonując go moją metodą będzie on chwiejny. Dlatego należy przewlec druty przez kosz jak i stojak. Tego problemu nie będzie jeśli wszystkie rurki osnowy skrzyżujecie tak jak pokazałam to na początku.
Proponuję zacząć od włożenie druta w kosz, a gdy przejdzie na drugą stronę, w stojak. Ja w sumie umieściłam 4 druty, po dwa na każdym boku.







I koniec :) koszyczek gotowy :)

P.S. Miałam zrobić mały koszyczek na próbę, a wyszło jak zawsze czyli rozpędziłam się bo samo serce ma prawie 25x30x20 cm ;)








6 komentarzy:

  1. Podziwiam Cię Marzenko, ja na sam widok tych wszystkich słomek dostaję oczopląsu �� pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudeńko, podziwiam :) patrząc na te wszystkie Twoje prace, mam coraz większą chęć spróbować stworzyć takie koszyczki, tylko nawet nie wiem gdzie miałabym kupić taką papierową wikline... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania :) a rurki do wyplatania robisz sama, zwijajac na dlugiej wykałaczce paski gazet :)

      Usuń
    2. Dobrze wiedzieć :) hmm.. to może to co widziałam to było coś innego

      Usuń
  3. Kosze różnego rodzaju bez problemu znajdziesz na www.koszyki.net.pl

    OdpowiedzUsuń