poniedziałek, 23 stycznia 2017

Dno w kształcie serca

 

Cześć :)


Dzisiaj pokażę Wam jak wypleść dno w kształcie serca, z którego możemy otrzymać piękny koszyczek idealny na prezent walentynkowy :)


1. Zaczynamy od narysowania na kartce serca, które będzie wzorem dna, a dodatkowo w środku serca rysujemy okrąg pozostawiając 1-2 cm wolnego miejsca do brzegów serca.




2. Teraz wyplatamy koło wg tego kursu. Wielkość koła ma być taka sama jak okrąg narysowany na kartce.




3. Koło kończymy wyplatać na górze serca i te rurki na razie zostawiamy a bierzemy nowe i wyplatamy nimi lewą stronę serce. Nie zaczynamy od rurki na środku serca tylko tej następnej.




4. Nie wyplatamy do samego dołu, lecz do mniej więcej połowy serca. Zawracamy z powrotem do góry.





5. I ponownie zawracamy w dół ale na tej samej rurce od której zaczynaliśmy.




6. W górę natomiast zawracamy na wyższej rurce




7. Na górze zrobiło się trochę rzadko, więc dosztukowałam dwie rurki. Włożyłam je pod denko i oplotłam. Nawrót zrobiłam na dosztukowanej rurce. Dla pewności można delikatnie nowe rurki podkleić.








8. W górę ponownie zawracamy na następnej rurce




9. Na tym etapie kończę wyplatać lewą stronę. Obcinam rurki i chowam je w splot.





10. Prawą stronę wykonuję analogicznie, zaczynając nowymi rurkami.




11. Gdy prawa strona jest skończona rurkami, które zostały z wyplatania koła oplatam całe serce.




12. Ale dochodząc na dół serca jedną rurką robię pętelkę, aby nadać ostry róg serca

 





13. Zrobiłam dwa okrążenia, a za trzecim zawróciłam w prawo aby dokończyć zaokrągloną część serca.




14. Wyplatam wg wzoru który narysowałam na kartce, zawracając na każdej rurce.




15. Pod koniec wyplatania dosztukowałam rurkę na górze serca tuż przy środkowej rurce. I wyplatałam do momentu gdy uzyskałam pożądany kształt. Z lewej strony oczywiście robimy analogicznie.





16. Został jeszcze do zrobienia czubek :) Chcę aby był on zaostrzony więc z lewej strony zaczęłam wyplatać na samym dole, a na czubku robię pętlę aby uzyskać ostry róg. Wyplatam do uzyskania właściwego kształtu. W zasadzie to zrobiłam tylko 3 okrążenia.







17. Takim oto sposobem serce jest gotowe :) Aby zacząć wyplatać ściankę wystarczy rurki zwyczajnie podnieść do góry lub założyć 1 za 1






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz