czwartek, 20 października 2016

Kurs na kuferek



Witam wszystkich po długiej przerwie :)

Bardzo się cieszę, że już wróciłam i mogę ponownie publikować posty. Tak jak obiecałam mam dzisiaj dla was bardzo ciekawy kurs na cały kuferek.


1. Prostokątną komorę kuferka wyplatamy wg uznania. U mnie jest to splot ósemkowy oraz trzema rurkami




2. Gdy dojdziemy do pożądanej wysokości należy zaokrąglić krótsze boki kuferka. W tym celu posłużymy się splotem prostym, z tym że splot ten będziemy skracać z każdą rurką pionową. A jak już będziemy na środku to naszą rurkę roboczą wystarczy zagiąć do środka i delikatnie podkleić.





3. Całość oplatam trzema rurkami, w sumie zrobiłam 3 okrążenia.





4. Teraz czas na zrobienie pętelek, na których będzie zamocowane wieczko. Z kawałka rurki robimy 2 oczka które za pomocą kleju wkładamy w splot w jednakowych odstępach od brzegów. Wielkość oczka nie może być większa niż wykałaczka, ponieważ pokrywka będzie za bardzo ruszała się.




5. Gdy klej wyschnie czas na zakończenie koszyka, ja posłużyłam się tym splotem. Robiąc zakończenie musimy uważać aby pętelki były skierowane na zewnątrz koszyka.





PROSTOKĄTNA POKRYWKA/DNO

6. Kolejnym krokiem jest przygotowanie pokrywki. W ten sam sposób można również zrobić prostokątne lub kwadratowe dno do koszyka.
Na kartkę lub tekturę przyklejamy idealnie na przeciw siebie 2 profile, których używam do pionowego trzymania rurek.

 



7. W dwie zewnętrzne rurki wkładamy drut dla utrzymania zaokrąglonej formy. Razem z pozostałymi rurkami umieszczamy je w profilach.





8. I zaczynamy wyplatać splotem ósemkowym złożoną na pół rurką. Gdy dojdziemy do końca dodatkowo w obie zewnętrzne rurki wkładamy drut lub wykałaczkę, a po co? to za chwilę wyjaśnię :)
Na brzegach krzyżujemy rurki tak jak jest to pokazane na zdjęciach. Jeśli chcemy aby ostatecznie nasza pokrywka była wykonana splotem ósemkowym to idąc w lewą stronę musimy wyplatać splotem odwróconym. Jeśli natomiast chcemy mieć raz splot ósemkowy a raz ósemkowy odwrócony to w lewą stronę wyplatamy zwykłym splotem ósemkowym.








9. Pod koniec wyplatania musimy co chwilę sprawdzać długość pokrywki, aby nie wyszła za długa lub za krótka. Gdy już osiągniemy odpowiednią długość czas na zrobienie ozdobnego zakończenia. W sumie można zostawić taką prostą pokrywkę ale ja chciałam aby miała takie same zakończenie jak koszyk. W tym celu musimy dorobić poziome rurki i właśnie do tego były nam potrzebne dodatkowe druty aby zrobić miejsce dla nowych rurek. Zasada jest bardzo prosta, wystarczy włożyć rurkę i ją zagiąć. Nowe rurki wkładam co trzy rzędy podklejając je klejem.





10. Zanim zrobimy zakończenie musimy przykleić pętelki do zamykania. Postępujemy tak samo jak przy koszyku tylko w pokrywce po pierwsze mocujemy je do środka bądź na zewnątrz w stosunku do pętelek w koszyku; a po drugie robiąc zakończenie kierujemy je do środka pokrywki.




11. Łączymy pokrywkę z kuferkiem za pomocą wykałaczki




RĄCZKA


12. Jak już mamy zrobioną pokrywkę, czas na rączkę. Potrzebujemy 4 rurek, z czego trzy ustawiamy pionowo a czwartą w poziomie pod rurkami pionowymi.

 

13. Lewą poziomą rurkę zaginam do środka, a prawą poziomą daję do dołu.





14. Następnie lewą fioletową zaginam w prawo i nakładam na nią różową poziomą. Takim schematem idę do końca.






15. W celu przymocowania  rączki przekładam ją przez splot pokrywki. 




16. Obcinam wszystkie rurki, oprócz zewnętrznej ponieważ nią zasłaniam te obcięte i z powrotem przekładam na zewnątrz. Dla lepszej wytrzymałości rurkę przyklejam.





17. Okręcam rurkę wokół rączki i daję z powrotem w dół, gdzie ją obcinam. Oczywiście wszystko podklejam. Tak samo postępujemy z drugą rączką.






Uff już prawie koniec :) jeśli chcemy to możemy zrobić zapięcie. Ja w tym celu wykorzystałam koraliki i mulinę, którą na początek splotłam w warkocz.




Następnie przewlekłam ją przez koralik i ciasno zawiązałam. A potem przywiązałam do kuferka.






Jeszcze tylko pętelka. Nie może być za luźna bo koralik będzie z niej uciekał. Przywiązuję ją do pokrywki od środka.






Jak widzicie mój kuferek ma elementy ozdobne, jest to przyklejona serwetka metodą decoupage.











2 komentarze:

  1. Świetny :)
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie na bloga https://magia-zdobienia.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Twoje prace są piękne a patrząc na nie stwierdzam, że muszę podszkolić się w decoupage, bo w tym temacie dobiero raczkuje ;)

      Usuń