czwartek, 7 lipca 2016

Decoupage na koszyku

 

 Cześć 

Dzisiaj pokażę Wam mój sposób na ozdabianie koszyka metodą decoupage. Osoby, które są profesjonalistami w tej technice zapewne skarciły by mnie za to jak wykonuję zdobienia ale dla mnie najważniejsze jest, że w efekcie końcowym całość wygląda ładnie i nic nie odpada ;p 


Będzie nam potrzebna serwetka z dowolnym motywem. 

1. Oczywiście pierwszym etapem jest rozdzielenie wierzchniej warstwy serwetki, tej na której jest nadrukowany nasz motyw



2. Teraz musimy wydrzeć fragment serwetki, który nas interesuje. Możemy go wyciąć nożyczkami, wydrzeć na sucho lub na mokro. Mój ulubiony sposób to wydzieranie na mokro i w tym celu delikatnie moczymy cienki pędzelek w wodzie i obrysowujemy nim interesujący nas fragment serwetki.



3. Następnie drugim końcem pędzelka lub paznokciem wydzieramy nasz element. Musimy postępować ostrożnie, tak aby nie uszkodzić naszego fragmentu.

 


4.  Gotowy fragment serwetki przykładamy do koszyka i delikatnie zwilżoną gąbką (gąbka nie może być mokra, musi być wilgotna, bo inaczej porwie nam serwetkę) przyciskamy serwetkę do splotu zaczynając od środka i kierując się na zewnątrz. Staramy się wcisnąć serwetkę między splot i nie dopuszczać do powstawania pęcherzyków powietrza.





5. Gdy serwetka zacznie wysychać całość lakierujemy lakierem. Ja używam zwykłego lakieru do drewna, czy też mebli. Zasada lakierowania jest taka sama jak przy przyklejaniu serwetki gąbką, czyli zaczynamy od środka i kierujemy się na zewnątrz. Robimy to zdecydowanie ale delikatnie, uważając by nie porwać serwetki.




Jak widać wystarczy krótka chwila pracy aby nasz koszyk nabrał niepowtarzalnego wyglądu :)

UWAGI

Motyw najlepiej jest przyklejać na białe tło lub na tło serwetki. Bardzo źle wygląda serwetka przyklejona na ciemny koszyk. Jeśli chcemy w ten sposób ozdobić ciemny koszyk to albo malujemy tę część koszyka, na której ma być serwetka na biało albo wyplatamy kawałek koszyka na biało.

Może wy macie inny sprawdzony sposób na ozdabianie koszyków? Jeśli tak to czekam na wasze pomysły :) 




 





5 komentarzy:

  1. Ale sie ciesze ze trafilam na Twoj blog :) dopiero zaczynam sie bawic papierowa wiklina i na pewno Twoje rady i wskazowki ogromnie pomoga :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to niezmiernie :) mam nadzieję że wyplatanie stanie się Twoją pasją :)

      Usuń
    2. Cieszy mnie to niezmiernie :) mam nadzieję że wyplatanie stanie się Twoją pasją :)

      Usuń
    3. Narazie się uczę ale coraz lepiej wychodzi i coraz bardziej mi się to podoba��

      Usuń
  2. Ja także się uczę ale moje prace stają się coraz lepsze:)

    OdpowiedzUsuń