wtorek, 28 czerwca 2016

Jak utrzymać pionowo rurki osnowy



Ten kto dopiero zaczyna przygodę z wyplataniem z papierowej wikliny może mieć problem z prostym utrzymaniem rurek osnowy. Kłopot ten pojawia się w szczególności, gdy rurki osnowy pomalowane są farbą wodną, która nie usztywnia rurek, a te przy wyplataniu lecą w każdą możliwą stronę.

Możemy radzić sobie na wile sposobów ale podstawą jest przede wszystkim wyplatanie na formie. Możemy użyć miski, pudełka, słoika, doniczki czy tak jak ja w wielu przypadkach posługuję się klockami :) wszystko zależy od tego jaki chcemy wypleść koszyk.

Drugą ważną cechą jest nadanie pionu naszym rurkom. Kiedyś wkładałam do rurek cienki i sztywny drut ale wiadomo jak to bywa z drutem, ciągle się wygina, zniekształca a poza tym czasami był problem aby go wyciągnąć z rurki.

Teraz używam bardzo fajnego przedmiotu 


 Jest to profil z PCV do łuków, który jet do kupienia w każdym markecie. Ten zakupiony przeze mnie ma 3,5m długości i kosztował 3,50 zł 

Te wypustki rozstawione są co 1,8 cm a dla mnie jest to idealna szerokość

 

Dodatkową zaletą jest to, że możemy nadać dowolny kształt i wykorzystać zarówno do prostokątnego jak i okrągłego kosza



W marketach budowlanych możemy wykorzystać wiele przydatnych akcesoriów, wystarczy się tylko rozejrzeć :)
Ja w takich sklepach kupuję wszystko: kleje, farby, druty, drewniane elementy do zdobień koszyków i wiele innych. A co ważne w marketach jest dużo taniej niż w sklepach dla artystów :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz