poniedziałek, 20 czerwca 2016

Jak zrobić pokrywkę równą z koszykiem oraz sposób na idealne rogi w prostokątnej pokrywce



Witajcie

Dzisiaj pokażę Wam jak zrobić pokrywkę, która będzie równa z koszykiem.

1. Pierwszym etapem jest przygotowanie samego koszyka, tak aby nasza pokrywka nie spadała z niego lecz trzymała się stabilnie. W tym celu wszystkie rurki osnowy zaginamy do środka koszyka i zakładamy jedną rurkę za jedną.





2. Następnie kontynuujemy wyplatanie, ja wybrałam splot trzema rurkami. Podczas wyplatania rurki osnowy możemy delikatnie kierować do środka koszyka, tak aby nie było później problemu z dopasowaniem pokrywki.



3. Splot ten zakończyłam prostym zakończeniem czyli rurkę osnowy włożyłam obok sąsiedniej rurki.






4. Gdy już mamy przygotowany koszyk czas na pokrywkę. Moja na środku będzie miała prostokąt z tektury z aplikacją. Rurki przykleiłam jak zawsze, tylko na rogach dałam po dwie rurki



5. Zaczęłam od splotu trzema rurkami



6. Drugie okrążenie to splot ósemkowy i w tym miejscu rozdzielamy rurki na rogu




7. Kolejne okrążenie to także splot ósemkowy, z tym że na rogu sztukujemy rurkę tak jak w tym kursie





8. Przy czwartym okrążeniu zastosujemy trik, który pozwoli nam na uzyskanie idealnie czubatych rogów. Cała tajemnica polega na tym aby zrobić pętelkę :) 
Robimy ją rurką, która wcześniej szła pod rurką osnowy




9. Gdy pętelka jest już gotowa rurkę, która była na górze przekładamy pod pętlą



10. A następnie kontynuujemy splot ósemkowy



11. Taką pętlę wykonujemy co drugie okrążenie, a w miarę powiększania pokrywki możemy nawet co okrążenie robić pętlę. Musimy po prostu obserwować nasz splot i pilnować aby rogi nie wychodziły zaokrąglone. 

A gdy w okolicy rogów robi nam się za duża przerwa między rurkami sztukujemy nowe rurki. W tych miejscach nawet lepiej jest gdy rurki osnowy są ciasno ułożone, ponieważ pozawala nam to na łatwiejsze uzyskanie bardziej czubatych rogów.




12. Gdy uzyskamy pożądaną wielkość zaginamy osnowę do góry i kontynuujemy wyplatanie



13. Moja pokrywka ma ok 2 cm wysokości, ostatnie okrążenie to splot trzema rurkami


14. Zakończenie jest bardzo proste, bo wystarczy rurki osnowy obciąć przy samym splocie. Dla pewności przy każdej rurce osnowy daję kropelkę kleju, by splot trzema rurkami nie ześlizgnął się z osnowy




Teraz możemy cieszyć się koszykiem, który obok ładnego wyglądu dzięki takiej pokrywce będzie również również bardzo praktyczny :)
 



1 komentarz:

  1. Kupiłem kosz na pranie na stronie www.koszyki.net.pl – świetnie prezentuje się w mojej łazience.

    OdpowiedzUsuń