poniedziałek, 8 maja 2017

Prostokątne dno/pokrywka - wersja 2

 

Witajcie Moi Drodzy :)



W końcu mam chwilkę wolnego czasu aby pokazać Wam mój drugi sposób na prostokątne dno lub pokrywkę do koszyka. Pierwszy poznaliście przy okazji kursu na kuferek.

O ile w poprzedniej wersji wyplataliśmy dno rzędami, tak teraz zrobimy to na około ;)


1. Na samym początku do kartki przykleiłam po obu bokach dobrze już Wam znane profile oraz narysowałam pionowe i poziome linie. Poprowadziłam pionowe rurki osnowy oraz dwie poziome, oraz skośne.



2. Zaczęłam wyplatać środek między dwiema poziomymi rurkami splotem prostym jedną rurką.




3. Gdy środek był gotowy dosztukowałam drugą rurkę roboczą i zaczęłam wyplatać splotem ósemkowym.





4. Aby rogi nie były zaokrąglone lecz kanciaste, mniej więcej co drugie okrążenie, na skośnej rurce robię pętelkę.






5. Gdy na rogu zacznie brakować pionowej i poziomej rurki należy dosztukować nową :) Jedną rurkę zginam na pół, wkładam ją pod skośną i oplatam.







6. Jak już osiągniemy pożądaną wielkość obcinamy rurki i wkładamy je w splot.






Wystarczy tylko zagiąć rurki do góry i zacząć wyplatać koszyczek. Jeśli chcemy aby powstała pokrywka to wystarczy zrobić ozdobne zakończenie, lub zwyczajnie poobcinać rurki lub powsadzać je w osnowe :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz