wtorek, 7 lutego 2017

Zając wielkanocny

 

Witajcie :)

Dzisiaj przychodzę do Was z propozycją zajączka wielkanocnego :) Mój jest cały w bieli z delikatnymi rumieńcami na buźce, uszkach i łapkach :) Mam nadzieję, że taka wersja Wam się spodoba.



1. Zaczynamy od wyplecenia okrągłego dna.



2. Gdy dno jest gotowe stawiamy rurki i wyplatamy koszyczek, ale taki aby ścianki delikatnie rozchodziły się na zewnątrz.






3. Wyplatanie przerywamy gdy mamy wyplecione ok 1/3 wysokości zająca, po to aby zająć się przednimi łapkami. Skrzyżowałam 3 rurki i zrobiłam dwa okręgi co dwie rurki oraz 2 okrążenia co jedną rurkę.






4. Następnie do dwóch rurek wkładam druty i wyginam je na kształt łapek. Dwie tylne zostają prosto a dwie rurki boczne podczas wyplatania delikatnie kieruję do środka, tak aby tworzyły ładny kształt łapki. Ze względu na mały kształt wyplatanego obiektu zdecydowałam się na splot prosty. Wyplatamy do wysokości koszyka.







5. Gdy dwie łapki są gotowe należy je wpleść w koszyk. Dwie tylne rurki łapki ustawiamy tak, aby stały między dwiema rurkami osnowy koszyka. Oplatamy splotem ósemkowym.






6. Przy drugim okrążeniu oplatamy pozostałe rurki z łapek, a te tylne można obciąć. Dodatkowo łapki przycisnęłam recepturką, ponieważ za bardzo odstawały od koszyka.





7. Po trzech okrążeniach czas na tylne łapki. Najpierw wycięłam odpowiedni kształt z kartki aby dopasować wielkość łapek.




8. Moje łapki będą wypukłe więc aby ładnie wyglądały zrobiłam je na trójwymiarowym stelażu. Do rurki wkładamy drut i formujemy w kształt łapki tak jak na zdjęciach.






9. Gdy stelaż jest gotowy zaczynamy wyplatać od przedniej części łapki sztukując jednocześnie dwie dodatkowe rurki osnowy. Wyplatamy splotem prostym.








10. Aby wypleść bok łapki potrzebne nam są dodatkowe trzy rurki osnowy. Do środkowej wkładamy drut i wyginamy go w lekko wypukły kształt, a dwie boczne robię z tych z przedniej części łapki tylko krzyżuje je pod spodem.




11. Wyplatamy splotem prostym od jednego brzegu do drugiego. Natomiast pod koniec wyplatania rurki osnowy przekładamy pod spód stelaża.






12. Wyplatamy dwie łapki, prawą i lewą :)




13. Sztukujemy je teraz do koszyka. Wysokość koszyka musi być taka sama jak łapek. Jeśli jest za niski trzeba zrobić jedno czy dwa okrążenia. Dwie rurki osnowy z łapek wplatamy do rurek osnowy z koszyka.






14. Wyplatamy dalej naszego zająca nadając mu kształt siedzący :) Mój zajączek z czasem zaczął mieć wyższy przód niż tył dlatego dwa razy zrobiłam nawrót.







15. Cały kształt zajączka zaczyna nam się zawężać, co powoduje zagęszczenie rurek. W takim wypadku wystarczy po prostu przerzedzić rurki omijając je. Niektóre obcinamy a niektórych nie musimy ponieważ będą nam potrzebne do zrobienia głowy :)






16. Przyszedł czas na głowę :) Do rurek wkładamy druty aby nadać ładny kształt główce. Wyplatamy splotem prostym






17. Pod koniec wyplatania wycinamy rurki. Zostawiłam po trzy z każdej strony głowy na uszy.





18. Między rurkami od uszów zrobiłam rurką taki slalom ;p aby nie było dziur.




19. I wyplatamy uszy splotem prostym. Do rurek zewnętrznych włożyłam druty aby uszy ładnie sterczały ;)





20. Jeszcze tylko ogonek. Krzyżujemy trzy rurki i robimy splot spiralny stopniowo rozszerzając splot, tak aby powstała ładna kuleczka.








21. Końcówki obcinamy, podklejamy (wspomogłam się klamerkami) a sterczącą końcówkę na czubku wciskam w środek. A cały ogonek przyklejamy do zajączka.









Zając jest dosyć pracochłonny ale dla takiego przystojniaka warto się poświęcić ;)
I chyba zawiążę mu na szyi muszkę, będzie z niego większy elegancik :)

Pozdrawiam i życzę przyjemnego wyplatania.


4 komentarze:

  1. Ale świetny ten zajączek Ci wyszedł! Można gdzieś zamówić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, proszę podać mi swojego maila lub napisać do mnie wiadomość to odezwę się żeby podać szczegóły :)

      Usuń
  2. Rewelacja ��

    OdpowiedzUsuń