poniedziałek, 13 lutego 2017

Kura wielkanocna

 

Witajcie


Na zakończenie dnia pokażę Wam jak szybciutko zrobić koszyczek w kształcie kury :)


1. Na początek wyplatamy okrągły koszyczek, najlepiej jeśli będzie się rozszerzał.

 


2. Następnie wyznaczamy miejsca gdzie będzie głowa i ogon. Po bokach wkładamy karton wycięty w półokrąg aby zaznaczyć skrzydełka. Ja wyplotłam splotem ósemkowym i ósemkowym odwróconym dwiema rurkami jednocześnie.





3. W miejsce gdzie będzie ogon sztukujemy dodatkowe rurki osnowy i robimy zakończenie. Ja oczywiście zrobiłam swoje ulubione :) Zakończenia nie robimy na całym koszyku, omijamy miejsce na głowę. Zaczynamy po prawej stronie głowy a kończymy na lewej (lub na odwrót ;p)






4. Głowę wyplatamy splotem pojedynczym. Z czasem zawężamy splot, tak aby na samym końcu powstały trzy podwójne rurki osnowy. Całość ma być dość długa, tak aby spokojne kładła się na stół.






5. Głowę zwijamy w ślimaczek, co jakiś czas podklejając. Aby się skleiła całość owinęłam recepturką.





6. Podobnie wykonujemy ogon tylko kończymy go w szpic.




7. Aby wykonać grzebyk potrzebna nam są dwie czerwone rurki oraz wykałaczka czy grubszy drut. Jedną rurkę oraz wykałaczkę kładę obok siebie a drugą rurką zataczam ósemki wokół wykałaczki i pierwszej rurki. Wokół rurki zataczam ósemki dość sztywno, natomiast wokół wykałaczki luźno aby było widać różnicę w wielkości kółeczek.






8. Końcówki sklejamy i wsuwamy w głowę. Robimy również dzióbek.





I kurka gotowa :) pięknie będzie wyglądała jako dekoracja na wielkanocnym stole :)






4 komentarze: