poniedziałek, 20 lutego 2017

Zając wielkanocny - koszyk

 

Witajcie :)


Dzisiaj do kury wielkanocnej dołączy zajączek. Bardzo prosty w wykonaniu ale bardzo efektowny :)
Kurs będzie szybki, ponieważ przy tym zajączku nie ma dużo pracy.


1. Zaczynamy od wyplecenia dowolnego owalnego koszyka (może również być okrągły). Na koszyku od razu zaznaczamy miejsce w którym ma być głowa.




2. W części gdzie nie będzie głowy robimy zakończenie. Oczywiście zrobiłam moje ulubione, to samo które robiłam w kurze :) 




3. W miejscu głowy rurki po prostu obcinamy, zostawiając tylko jedną, z której będziemy wyplatać szyję i głowę. UWAGA bardzo ważna jest liczba rurek osnowy na głowę, jeśli jest nieparzysta zostawiamy jedną rurkę roboczą, natomiast jeśli osnowy jest parzysta liczba wtedy należy wyplatać splotem prostym dwiema rurkami jednocześnie.

 





4. Szyję wyplatamy splotem prostym, zwężając stopniowo splot. 






5. Oba brzegi szyi musimy połączyć ze sobą robiąc dwa lub trzy okrążenia wokół rurek osnowy.





6. Aby wypleść głowę należy rozszerzyć rurki osnowy i ułożyć je na kształt pyszczka. Dla ułatwienia można włożyć druty w osnowę.






7. Pod sam koniec obcinamy wszystkie rurki na króciutko zostawiając jedynie te, z których zrobimy uszy.

 


8. Czubek głowy łatamy  w bliżej nieokreślony sposób ;p natomiast w uszy wkładamy drut i wyplatamy jedną rurką.

  




I kolejna ozdoba wielkanocna gotowa :) a w parze z kurką tworzy idealne zestawienie.

 





 

5 komentarzy:

  1. Marzenko gratuluję pomysłowości, chyba nie ma rzeczy, ktorej nie była byś w stanie wyczarować z tej swojej wikliny :) przepiękne dzieła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)cały czas się uczę i do perfekcji mi daleko, są osoby które tworzą naprawdę przepiękne rzeczy a ja tylko robię proste koszyki.

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem :) Prześliczny ten koszyczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym taki zrobić. Śliczny jest. Masz wielki talent.

    OdpowiedzUsuń