poniedziałek, 12 grudnia 2016

Choinka z papierowej wikliny w doniczce




Witajcie,


Tak jak obiecałam w ostatnim poście, dzisiejszy wpis będzie dotyczył kursu choinki w doniczce :)
Ta choineczka wymaga troczę więcej pracy niż spiralka ale za to efekt jest zachwycający :)


1. W pierwszym etapie musimy zrobić spód, w tym celu na kawałku tektury odrysowujemy dno stożka na którym będziemy wyplatać. Na okręgu odmierzamy równej odległości punkty (u mnie wyszło idealnie co 2 cm) i w ich miejscu robiły dziurki.





2. Wkładamy rurki, stożek i całość umieszczamy na podwyższeniu aby nie pogiąć rurek.






3. Rurki rozmieszczamy równomiernie i wszystkie związujemy na szczycie stożka




4. Zaczynamy wyplatać, dowolnym splotem. Ja wybrałam prosty splot ósemkowy :)





5. Po kilku okrążeniach robimy przerwę za pomocą paska z tektury, mój ma 2,5cm szerokości





6. I ponownie zaczynamy wyplatać, tym razem zdecydowałam się na splot 3 rurkami





7. Po kilku okrążeniach przyszedł czas na kolejną przerwę. Po niej ponownie postawiłam na splot ósemkowy. Po jednym okrążeniu obcięłam co drugą rurkę osnowy, ponieważ za bardzo się zagęściły, a przy drugim okrążeniu wciąż kontynuowałam splotem ósemkowym.







8. Zrobiłam jeszcze jedną przerwę, po której zastosowałam splot prosty, a pod koniec stożka ponownie obcięłam rurki osnowy.




9. Na koniec sam czubek stożka owinęłam rurką, do jednej rurki osnowy włożyłam drut, pozostałe obcięłam stopniowo tak aby czubek choinki ładnie się schodził.






10. Rurkę z drutem wygięłam w ciekawy sposób i całość owinęłam rurką.





11. Gdy choinka jest już gotowa wyjmujemy ją z tekturowej podstawki i wyjmujemy stożek.




12. Rurki osnowy możemy obciąć lub zakończyć dekoracyjne. Zdecydowałam się na najprostsze wykończenie czyli jeden za jeden do środka :)








13. Kolejnym etapem jest umieszczenie choinki w doniczce. Moją doniczką jest kubeczek po jogurcie, do którego przykleiłam serwetkę techniką decoupage. Do doniczki wkładamy kawałek styropianu lub pianki florystycznej i wbijamy do niej kijek od choinki.




14. Z drugiej strony kijka przyklejamy sporą ilość plasteliny i nadziewamy na niego choinkę :)




15. Wystarczy teraz udekorować choinkę i wypełnić doniczkę. Ja użyłam organzy. przykleiłam do styropianu za pomocą kleju na gorąco





I to wszystko :)

A tutaj znajdziecie moje pozostałe choinki z papierowej wikliny. 

:)


7 komentarzy:

  1. Marzenko coraz fajniejsze dzieła czynisz z tej wikliny! Brawo,aż miło podziwiać :)��może kiedyś spróbuję coś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się :) i zachęcam do tworzenia bo to nic trudnego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same cudeńka u ciebie!!! Świetne

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna i fajny kursik :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) miło wiedzieć że moje kursy podobają się coraz większej liczbie osób :)

      Usuń