piątek, 10 marca 2017

Wianek z wikliny

 

Witajcie

Nie wiem jak Wy ale ja uwielbiam wianki z wikliny. Szczególnie podobają mi się białe z grubego rattanu, bardzo równo splecione, które wyglądają elegancko i harmonijnie. Pewnego dnia stwierdziłam, że po co mam kupować gotowe podkłady skoro sama mogę zrobić wianek z wikliny. Może na początku nie będzie on idealny, może powieszony na zewnątrz nie wytrzyma tak długo jak ten ze sklepu, ale będzie mój :) 

Stworzenie wianuszka jest bardzo proste i szybkie a ozdobiony wygląda cudnie :)

1. Zaczynamy od włożenia w rurkę drutu i uformowania jej w okręg. Jeśli chcesz aby wianek z wikliny był grubszy należy zrobić kilka takich okręgów.




2. Następnie bierzemy zwykłą rurkę i oplatamy nią wianek. Ważne jest aby odstępy między zagięciami były równe (niestety przez przypadek skasowałam zdjęcie pokazujące jak to u mnie wyglądało, ale na pewno sobie poradzisz :) )




3. Robimy drugie okrążenie, ale rurkę prowadzimy dokładnie tak samo jak przy pierwszym okrążeniu, tylko tuż obok.




4. Po kilku okrążeniach tak wygląda wianek z wikliny :) powoli nabiera kształtu



5. Wyplatamy do momentu, aż splot zleje się w jedną całość a wianek wyjdzie jednolity i bez żadnych dziur.




6. Niestety u mnie splot poleciał troszkę krzywo i z lewej strony widać dziurę, dlatego postanowiłam kontynuować wyplatanie ale w drugą stronę. Dzięki temu nie dość że wyrównam swój wianek z wikliny to dodatkowo zyska on na grubości, a takie najbardziej mi się podobają :)






7. Na koniec wystarczy końcówkę wetknąć pod spód między rurki i podkleić. Aby wianek z wikliny był wytrzymały i przetrwał wszelkie warunki pogodowe należy go polakierować. Poszłam na łatwiznę i użyłam lakieru w sprayu. Mimo że śmierdzi i długo schnie to do takich prac jest najlepszy, bo nie wyobrażam sobie malować tego pędzelkiem ;p






































5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A Twoje ostatnie pisanki są przepiękne :)

      Usuń
  2. Jakiego lakieru używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wianka użyłam w sprayu z firmy deco colour, natomiast do koszyków używam akrylowego do drewna. Nie mam ulubionej firmy, kupuję ten który akurat dostępny jest w sklepie. Ważne aby byl bezzapachowy, wiem że dużo osób chwali sobie altax lub vidaron

      Usuń
  3. Bardzo fajny 🙂

    OdpowiedzUsuń